Blogg listad på Bloggtoppen.se

Livrädd för att leva, dödsrädd för att dö

Man ser flera tusen nya ansikten varje dag. Flera hundra personer passerar dig när du går på stan utan att du tänker på dem. Men så ibland, träffar du en människa som sätter sig på näthinnan. Som du inte riktigt vet varför du kommer ihåg, du bara gör det. Jag träffade en människa i helgen som kunde se rakt igenom mig. Som hade de mest sorgsna ögonen jag någonsin sett och jag visste precis vad han tänkte när han satt där på sängkanten och tittade ner i golvet. Rädlsa. Jag kände igen mig i dig. Jag är också rädd. Men du är inte ensam och jag insåg att jag inte heller är det. Du och jag är rädda för att känna, för att älska och för att bli besvikna. Rädda för att leva.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0