Blogg listad på Bloggtoppen.se

Den här natten kommer döda mig om jag inte får va med dig

Igår satt jag på tåget. Frusen, trött och besviken. Ville vända om. Ville hoppa av tåget och springa till dig. Min kropp skrek efter det. Mitt blod rusade genom mig med ett meddelande om att jag behövde träffa dig ikväll, behövde få se dig om bara i någon minut för att kunna överleva den här natten. Men jag visste för mycket. Visste vad som hänt. Visste vad som skulle hända. Klamrade mig fast i sätet och satt kvar tills jag var hemma igen. För första gången i mitt liv gjorde jag någonting för mig själv. Jag vek mig inte utan kom hem med en rak ryggrad när natten fortfarande var ung. Och vet du vad? Imorse vaknade jag gladare än någonsin, för jag hade överlevt natten utan dig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0