Blogg listad på Bloggtoppen.se

There is no time for us

Om du vill veta sanningen. Hur det varit sedan första gången jag träffade dig, hur det fortfarande är och troligtvis alltid kommer vara. Om du någon gång skulle ens fundera på att skriva. Om tanken någon gång skulle slå dig. Vill jag att du ska veta att om du vill ha mig nu kan du få mig så lätt. Nu, förevigt och föralltid. För jag var din sen du kollade på mig med en blick jag aldrig kan glömma. Så länge mitt hjärta slår kommer jag aldrig sluta se den framför mig när jag blundar. Det kommer alltid finnas en hand för dig någonstans. Du kan sluta dina ögon och aldrig känna dig ensam. Jag önskar bara att du någon gång i ditt liv tänker på mig. Och att du ler. Åt alla minnen, åt alla skratt, åt alla stunder vi hade tillsammans. Jag ber dig inte att skriva till mig då. Jag ber dig inte att vilja ha mig. Jag ber dig inte ens att gilla mig. Jag ber dig bara att låta mig få vara en del av ditt liv. Att jag får vara ett kapitel i din bok. Att jag skrev någon slags historia som du kommer minnas om hundra år. Att du aldrig glömmer, precis som jag aldrig kommer glömma dig. Jag hoppas att du ler. Åt det vi hade, det vi kunde haft och det som förblev en dröm om vad kärlek kunde vara. Jag hoppas att du ler åt de bevarade, de förlorade och de oförglömliga stunderna vi delade en gång under vår ungdom. Det där året som gick alldeles för fort. Som gled ur min hand likt sand. Helt plötsligt var vår tid slut. Jag tror aldrig världen kommer förstå. Och jag ber inte att ens  du ska förstå. Men jag ler. Åt allt vi hade. Åt en höst jag aldrig glömmer, en vinter som fortfarande gör sig påmind varje dag, en vår som blommade ut oskuldsfullt vackert men samtidigt så fruktansvärt hjärtekrossande. Blommorna knoppade tidigare än vad jag velat. Snön smälte fortare än vad den skulle gjort. Och plötsligt var vår tid slut. Jag trodde att jag hade tid. Men jag har kvar minnena. Och på dem kan jag leva. På det odödliga hoppet går jag vidare.
Slutligen vill jag bara säga någonting jag aldrig sagt förr. Jag älskar dig. Med varje andetag och med varje hjärtslag. Så jag ber dig. Glöm mig aldrig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0