Blogg listad på Bloggtoppen.se

Let´s take a breath, jump over the side

Jag tänkte på det här med kärlek
På hur underbart vacker det är när du klättrat
den långa, steniga vägen upp och äntligen når toppen
På hur stark man måste vara för att orka resa sig efter fallet till marken
Jag tänkte på det här med lycka
Hur modig man måste vara för att våga stå vid avsatsen
och balansera mellan att stå kvar på toppen och falla till marken
På hur underbart det är att stå där uppe och titta ut över hela världen,
för den har du erövrat.
På hur ett litet steg närmre kanten kan få dig att falla den långa vägen ner,
så långt att vägen upp känns oändlig
Jag tänkte på det här med brustna hjärtan
På hur du kan ligga kvar där nere, blåslagen och nära döden
och kanske aldrig orka resa på dig igen
Jag tänkte på det där med kärlek
Hur dom där stunderna på toppen gör fallet och slaget i marken värt allt
På hur ärren efteråt aldrig försvinner men representerar en tid då du vågade

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0