Blogg listad på Bloggtoppen.se

Letar efter nåt att säga som kan ändra allt, nåt mer än det jag redan sagt

Du och jag i en busskur. Så många gånger har vi suttit och väntat här tillsammans. Varje gång har jag önskat att den inte ska komma. För det finns ingen annanstans jag skulle vilja vara på den här jorden. Du lägger din arm omkring mig och jag lutar mig mot ditt bröst. Känner dina hjärtslag, andas in din doft. Tänker att om det här är sista gången vi ses ska jag minnas detta ögonblick för evigt. Jag ska tänka på det varje gång jag sätter mig på den där träbänken och väntar på bussen. Bussen som du hoppar på men som jag önskar att jag kunde stanna. Jag ser dig åka förbi. Sen är du borta. Din värme sitter kvar i några sekunder innan kylan kryper in genom tröjan. Vinden har blåst bort doften av dig. Jag går den långa vägen hem ännu en gång.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0