Blogg listad på Bloggtoppen.se

How many hearts will die tonight?

Hon tittade sig i spegeln precis som jag gör nu
Hon gick samma väg till tåget som jag gör idag
Hon låg i min säng om natten
och tittade upp i just det taket jag varje natt stirrar upp i
Men någonting hände
Samma osäkra flicka tittar tillbaka i reflektionen i spegeln
men såren syns
De lyser genom hennes kläder, blänker på hennes smala armar
Vägen till tåget blev vägen mot ett hem i vimlet
istället för en väg från ett hem
Taket ser likadant ut
Men under den vita färgen flagnar minnen av kvällar som bara just det taket
just den sängen
varit vittnen till en flicka som skakat av tomhet
skrikit av ensamhet
och förvandlats till någon som gör samma rutiner
men utan glöd

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0